Talenapp

Teamleden:
 
Dit project is een keuzeproject. Wij moesten zelf een opdrachtgever regelen.
 
De opdrachtgeefster is Nanna H. Hilton, taaldeskundige aan Rijksuniversiteit Groningen.
 
De opdracht houdt in dat we door middel van technische hulpmiddelen een positieve houding creëren bij jongeren tegenover talen en dialecten. Wij proberen dus jongeren enthousiaster te maken over talen en dialecten. Wij gaan daarbij een game app ontwikkelen.
 
 
 

In het midden staat de opdrachtgever met naast haar de teamleden: Eline, Fréderique, Kiki en Nihal (links naar rechts).

Ontwerpverslag

Leerdoel

Mijn leerdoel voor dit project is productgerichtheid. Deze competentie heb ik gekozen omdat het een hele belangrijke is voor dit project. Vooral omdat Ik verantwoordelijk ben gesteld voor de hele app.
We kunnen de competenties meten door steeds aan de opdrachtgeefster te vragen of wij leveren wat ze wil en of ze tevreden is met het eindresultaat, als dat zo is dan is productgerichtheid goed verlopen.
 
Mijn leerdoel is behaald
 

Wat heb ik geleerd?

Ik heb geleerd wat je met een aantal gamemakers en appmakers kunt maken. Ik heb geleerd hoe je goed op weg kunt met de appmaker 'Appy pie'. Ik heb geleerd hoe je audio bestanden makkelijk kan editen.

 

Verder ben ik door dit project meer geïnteresseerd geraakt in muziek in verschillende talen bijvoorbeeld Koreaans, Grieks en Deens. Ik luister ook dagelijks verschillende soorten muziek.

 

Verbeterpunten

Verbeterpunten volgens mijn teamgenoten voor volgende keer zijn:
  • Beter communiceren met de rest van het team.

  • Hulp vragen wanneer het nodig is.

 
Ik heb veel zelf gedaan omdat ik de grootste verantwoordelijkheid had, namelijk de app maken.
Ik heb steeds (aan de teamleider) de nieuwste versie van de app laten zien als ik iets veranderd had.
Ik heb wel steeds gezegd tegen mijn teamleden dat ze inhoud moesten bedenken voor de rest van de quizzen. Verder heb ik niet veel hulp gevraagd omdat je er niet makkelijk samen aan kan werken (op twee computers tegelijk). Ook wist ik wat ik moest doen en dan was het meer werk om te vragen of iemand anders het wilde doen, dan het zelf gewoon (snel) te doen. Ook wist niet iedereen hoe de appmaker werkte dus deed ik het zelf.
 
Er was geen duidelijke verdeling voor het eindverslag gemaakt door de teamleider. En Ik wilde het gewoon afhebben, dus ik was er al aan begonnen. Toen het verslag bijna afwas vroeg een ander teamlid mij of ze kon helpen. Ik wist niet echt wat ze kon doen dus ik heb gezegd dat ik geen hulp nodig had.
 
Volgende keer zal ik mijn teamleden meer betrekken als ik zo'n grote verantwoordelijkheid krijg.

Maak jouw eigen website met JouwWeb