Klas Cijfer van beheersing
1 7
2 7,5
3 8
4 7,5
5 7,5
6 7,5

De tabel is vooral gebaseerd op mijn mening.

 

Bij elk project heb je te maken met samenwerken, voorbeelden zijn de projecten 'Jaguarverblijf' 'Afvalscheider' 'Opbarsting' en 'Talenapp'.
 
Jaguarverblijf (Schooljaar 1)
Ik wist bij dit project waar ik goed in was en in wat niet. De taken die ik deed kon ik goed. Bijvoorbeeld het maken van de maquette. Hierdoor konden we samen de taken goed verdelen.
 
Afvalscheider (Schooljaar 4)
Bij het bedenken van afvalscheidingsmethoden voor onze afvalscheider, raakte we in de knoop. We bedachten wel slimme dingen, maar het was niet realistisch om als eindproduct te leveren. We moesten dus nieuwe dingen bedenken. Door deze tegenslag zag onze teamleider het niet meer zitten. Toen hebben mijn andere teamlid en ik het draad weer opgepakt. We maakten opnieuw een planning voor de overgebleven weken. We hielden ons eraan en slaagde er toch in om een prototype te maken die realistisch was en waar de opdrachtgever blij mee was.  
 
Opbarsting (Schooljaar 4)
Bij dit project zat ik met klasgenoten waar ik niet vaak mee omging. Ze waren niet goed gemotiveerd, dus ik vond het moeilijk om ze aan het werk te zetten en aan te spreken op dingen die ze niet (goed) deden. In de laatste weken hebben ze zich gemotiveerd omdat het project af moest zijn. Hierdoor kon ik ze makkelijker  aanspreken. Ze hebben het experiment dat ons idee onderbouwd goed uitgevoerd.
 
Talenapp (Schooljaar 5)
Ik moest de app maken bij dit project. Bij het kiezen van een geschikte appmaker heb ik goed gelegd op de belangen van de opdrachtgeefster en de bedachte eisen. Ik wist goed hoe de gekozen appmaker werkte dus ik kon de wensen van mij teamgenoten goed verwerken of ik wist of hun wensen wel of niet in de app gezet kon worden.
Doordat de app maken mijn verantwoordelijkheid was, heb ik ook veel zelfstandig gewerkt. Ik wist goed hoe de appmaker werkte en de rest niet. Daarom heb ik ook niet veel hulp gevraagd. Ik heb wel hulp gevraagd met de inhoud van de app. We communiceerden op school en via de whatsapp-groepschat. Mijn groepje vond dat ik wat meer kon communiceren en om hulp kon vragen. Dat heb ik vaak (bewust) niet gedaan omdat ik de enige was die de app kon bewerken, daarom deed ik mijn taken liever (snel) zelf.

Maak jouw eigen website met JouwWeb